wtorek, 20 maja 2014

Po co komu wiedza z zakresu marketingu?

W naszym kraju istnieje wiele firm. Ogólnie, w statystykach europejskich wypadamy jako bardzo przedsiębiorczy naród. Jednak nadal sporo firm nie daje rady przetrwać dłużej niż rok. Jeszcze więcej wykrusza się po dwóch latach (co ma pewnie związek ze wzrostem opłat na ZUS). Prawda jest taka, że nieudany biznes nie zawsze musi być kompletną porażką.

Dobrze jest wyciągnąć wnioski, przeanalizować swoje błędy i potrzeby rynku. Zwłaszcza ten ostatni aspekt bywa często pomijany. Mimo, że przedsiębiorców mamy w naszym kraju bardzo dużo, to niewielu z nich ma pojęcie o podstawach marketingu. Pojęcia popytu i podaży brzmią dla niektórych jak obce słowa.

I to jest problem, bo bez znajomości podstaw funkcjonowania firmy na rynku, ciężko będzie osiągnąć sukces. Nie mówię, że trzeba od razu zatrudniać menadżera. Przede wszystkim zanim otworzymy własną działalność, przyjrzyjmy się jak funkcjonuje konkurencja, sprawdźmy czy będzie jeszcze miejsce dla nas. Dobrze jest się wyróżniać na tle konkurencji, warto więc zaplanować chociaż zarys biznesplanu.

I nie warto się zrażać. Często na sukces trzeba po prostu poczekać. badania marketingowe Warszawa
Dodatkowe informacje znalazłem właśnie tutaj badania rynkowe Warszawa - polecam ten artykuł. Zdecydowanie jest warty przeczytania.
Polecam również badania marketingowe Warszawa
Jeśli mowa o badania rynkowe Warszawa to wspomnę też o innych źródłach.
Oprócz tego mogę jeszcze odesłać do: badania marketingowe Warszawa - moim zdaniem są to całkiem pomocne materiały.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz