piątek, 24 października 2014

Porady biurowe

Odpowiednio wybrane biura szczecin dla naszej firmy może mieć ogromne znaczenie w przyszłej działalności i rozwoju. Dlatego warto kierować się jakością.

Doskonałe miejsce na biuro

Obiekty inwestycji zaprojektowane są kompleksowo jako kontynuacja historycznej zabudowy istniejącej w całym kwartale ulic Storrady, Kapitańskiej i Jana z Kolna.

Główny budynek kompleksu (budynek A) o powierzchni użytkowej 5100 m2 to rewitalizowany obiekt poprzemysłowy. W tym miejscu mieściła się w XIX wieku pierwsza elektrownia w Szczecinie dostarczająca prąd na potrzeby oświetlenia ulic miejskich. Zachowana została zabytkowa elewacja, która podkreślona zostanie przez nowoczesną architekturę części nadbudowy.

Drugi budynek kompleksu (bud. B) wraz z dwoma parterowymi pawilonami o łącznej powierzchni użytkowej ponad 600 m2 będą pełniły funkcję biurowo-usługową. Powstają w nowoczesnej konstrukcji szkieletowej z dużą ilością przeszkleń. Budynek B będzie bezpośrednio powiązany z budynkiem A podziemną halą garażową oraz łącznikiem usytuowanym na 4 piętrze.

Planowane zakończenie budowy to czerwiec 2015r. Obecnie w celu rezerwacji lokalu możliwe jest podpisanie przedwstępnej umowy najmu.

Trzeci obiekt inwestycji (bud. C) to istniejący trzypiętrowy budynek biurowy przy ul. Storrady Świętosławy 1(róg Jana z Kolna) oferujący lokale biurowe do wynajęcia. Wokół biurowca - wzdłuż dróg dojazdowych - znajdują się miejsca parkingowe nie objęte strefą płatnego parkowania. Budynek wraz z terenem jest całodobowo monitorowany i chroniony przez ochronę osobową. Karty dostępu umożliwiają nieograniczony dostęp do wynajmowanych lokali.

W obrębie działki zaprojektowana jest uliczka o charakterze staromiejskim z wejściem od bramy z ulicy Storrady (bud. A), przebiegająca pomiędzy obiektami inwestycji. Wzdłuż uliczki znajdują się pomieszczenia o funkcjach ogólnodostępnych - galerie, butiki, małe biura wymagające bezpośredniego dostępu klientów. Wyjście z kwartału planuje się przez bramę istniejącego budynku przy ulicy Storrady 1 (bud. C) na podnóże Wałów Chrobrego.

Źródło: http://www.storrady.com/opis-inwestycji


Gdzie trzymać dokumenty w biurze?

Archiwizacja dokumentów to może być ciekawy temat. Mam jeszcze kilka fajnych informacji.

Archiwizacja jest procesem polegającym na zabezpieczaniu i katalogowaniu akt. Archiwizacji podlegają takie akta, które nie mają w danej chwili wartości użytkowej, jednak ze względu na wymogi prawne, lub inne, dobrze jest je zatrzymać. Miejscem magazynowania takich dokumentów, jest archiwum. Duże instytucje, bądź duże firmy posiadają własne archiwa. Kolejna kwestia też jest związana z omawianym tematem.

Archiwizacja akt ma swoje bardzo ważne przyczyny. Gdy posiadamy duże przedsiębiorstwo, to są nam niezbędne w wypadku, gdy wymaga ich na przykład urząd skarbowy. Nie chodzi jedynie o faktury, czy też rachunki. Istotne są wszelkie inne dokumenty. Jeśli nie potrafimy poradzić sobie sami, należy znaleźć firmę zewnętrzną, która uporządkuje to za nas. Równie interesującym i podobnym tematem jest też to co opiszę następnie.

Co zrobić kiedy mam w firmie bardzo dużo dokumentów, które nie są mi już potrzebne ale z uwagi na wymogi prawne muszę je przechowywać? Chyba najlepszym rozwiązaniem tego problemu jest zorganizowanie sobie archiwum - aczkolwiek robienie tego we własnym zakresie pociąga za sobą spore koszty. Tak więc lepiej i taniej jest to przekazać do firmy zewnętrznej. Podobnie ma się następna sprawa.

Ciekawe prawda? Myślę, że jeszcze poruszę te zagadnienia w kolejnych wpisach.


BHP w naszym biurze

Wspominałam już nie raz o tym, że nie tylko w branżach uznanych powszechnie za niebezpieczne (np. budownictwo) może dojść do wypadku. Zasady BHP dotyczą również pracy biurowej.

Trochę już o tym pisałam, przy omawianiu zagadnienia w dziedzinie edukacji. Zaznaczam od razu, że nie jestem specjalistką z branży, a moich tekstów nie należy traktować, jako źródło wiedzy na temat na BHP. Są to po prostu rozważania, które czasami są bardzo luźno związane z tematem. Wracając do pracy biurowej. To co pozwala zaliczyć pracę do biurowej, to postawa siedząca. Nie chodzi tutaj o pracę sensu stricto umysłową, ale właśnie o postawę, jaką w trakcie wykonywania różnych działań, przyjmujemy. Jest to dość racjonalne - przecież nie powiemy o dziewczynie roznoszącej ulotki, albo o ochroniarzu, że wykonuje pracę biurową :). Ale facet, którego zajęcie polega tylko na śledzeniu widoku z kamer ( a wiadomo, że taka osoba zazwyczaj zajmuje pozycję siedzącą), z punktu widzenia BHP ma pracę biurową. Cóż, nie zawsze klasyfikacja musi być precyzyjna.


Kwestia umeblowania

Ważnym kosztem przy wynajęciu biura, jest też kwestia umeblowania i zaaranżowania przestrzeni. To jest coś, co trzeba wziąć pod uwagę. Możemy wynająć biuro, które jest już odpowiednio przygotowane do prowadzenia działalności, pytanie tylko, czy będzie nam to odpowiadało? Jeżeli lokal nie jest urządzony, zawsze możemy spróbować negocjować cenę. Wiadomo - zorganizowanie przestrzeni do pracy i przyjmowania klientów, to kolejny koszt.

Jeżeli nie zależy nam na dobrej lokalizacji, albo biuro jest tylko elementem uzupełniającym w kwestii pozyskiwania klientów, to możemy znacznie zmniejszyć koszty związanie z wynajęciem lokalu. Nie warto również wiązać się długoterminową umową, warto zwrócić uwagę na okres wypowiedzenia. Przecież nigdy nie wiadomo, czy dany lokal rzeczywiście się sprawdzi.


Jakie zabezpieczenia do biura

Wszyscy chcą czuć się bezpiecznie - zarówno we własnym mieszkaniu, jak i w przestrzeni publicznej. Coraz więcej miast i instytucji posiada zainstalowane systemy monitorujące, ale nie zawsze za ich pomocą da się znaleźć sprawcę napadu, czy tez zniszczenia samochodu. Bywa że jakość obrazu jest zbyt niska, by uniknąć wątpliwości. W takim wypadku, czy zainstalowanie takich urządzeń nie daje nam tylko jedynie} złudnego poczucia bezpieczeństwa?

Nie. Już sama przestępstwa. Atrapa kamery teżogólnego bezpieczeństwa rzeczywiście się poprawia.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz